سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پریمکت قیر و تک کت چیست و کاربرد های آنها

نظر

پریمکت قیر و تک کت چیست و کاربرد های آنها : جهت آغشته کردن هرگونه سطوح آسفالتی و یا بتنی موجود با مواد قیری و بوجود آوردن چسبندگی با لایه آسفالتی جدید از انواع قیرهای مایع به صورت یک لایه نازک استفاده می گردد. به این لایه اندود سطحی (تک کت) گفته می شود و موجب ایجاد پیوستگی بین سطوح روسازی با همدیگر می شود. بدیهی است استفاده از اندود سطحی برای ایجاد چسبندگی بین دو لایه آسفالت موجود و جدید الزامی است. 

پریمکت قیر و تک کت چیست و کاربرد های آنها

جهت اجرای لایه تک کت استفاده از قیرهای امولسیونی توصیه شده است و بایستی از استفاده قیرهای محلول خودداری گردد. قیرهای امولسیونی CRS -1 و CRS -2 برای اجرای لایه سطحی تک کت توصیه می گردد. بدلیل سرعت شکستن امولسیون و آمادگی سریع اجرای لایه آسفالتی جدید این دو نوع امولسیون مناسب تر هستند. چیپ سیل جهت اجرای روکش آسفالت سطحی مخصوصا" در جاده های روستایی و کم ترافیک کاربرد دارد. این عملیات توسط ماشینی که دارای مخزن قیر امولسیون و مصالح سنگی می باشد انجام می گیرد. در حین حرکت ماشین ابتدا قیر امولسیون بر روی سطح جاده پاشیده شده و سپس مصالح سنگی از مخزن مربوطه بر روی قیر ریخته می شود. سپس غلطک چرخ لاستیکی با حرکت بر روی جاده باعث فشرده شدن مصالح سنگی در لایه قیری می گردد. اندود نفوذی به منظور آماده نمودن سطح راه شنی جهت پخش قشر آسفالت انجام می‌شود. قیر پریمکت که در سطح راه شنی پخش می‌شود در داخل خلل و فرج آن نفوذ نموده و علاوه بر تحکیم سطح راه شنی سبب تسهیل چسبندگی قشر آسفالت به بدنه راه می‌ شود. پخش یک لایه بسیار نازک امولسیون قیر روی سطح آسفالتی یا بتنی به منظور آغشته نودن سطوح مزبور و ایجاد و چسبندگی با قشر آسفالتی که متعاقبا‌ً روی آن پخش می‌شود اندود سطحی و یا تک کت نامیده می ‌شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.پریمکت و تک کت پریمکت و تک کت, اندود نفوذی آسفالت

اندود نفوذی به منظور آماده کردن سطح راه شنی جهت بخش قشر آسفالت انجام می گردد. قیر پریمکت که در سطح راه شنی پخش می گردد در داخل خلل و فرج آن نفوذ کرده و علاوه بر محکم نمودن سطح راه شنی باعث تسهیل چسبندگی قشر آسفالت به بدنه راه می گردد. پخش یک لایه بسیار نازک امولسیون قیر روی سطح آسفالتی یا بتنی بهمنظور آغشته نمودن سطوح مزبور و ایجاد و چسبندگی با قشر آسفالتی که متعاقباً روی آن پخش می شود اندود سطحی و یا تک کت نامیده می شوند.